Optymalizacja kosztów telekomunikacyjnych

Telekomunikacja w wielu firmach stanowi istotny czynnik kosztowy. Poniżej przedstawiamy listę czynności, których wykonanie może przyczynić się do obniżenia wydatków na telekomunikację w Waszych przedsiębiorstwach.
Strona 1 z 5
Inwentaryzacja i analiza kosztów rzeczywistych:
- Zdobądź informacje o strukturze (telefonia stacjonarna, telefonia komórkowa, transmisja danych) i wysokości kosztów telekomunikacyjnych w Twojej firmie;
- Podsumuj wszystkie pozycje, które mają związek z telekomunikacją tj.: koszty abonamentów, połączeń wykonywanych z telefonów stacjonarnych, komórkowych, transmisji danych oraz utrzymania infrastruktury;
- Sprawdź, czy część z kosztów telekomunikacyjnych nie jest ukryta pod postacią innych kosztów (np. rozliczenia z pocztą);
- Porównaj relację kosztów telekomunikacyjnych z całością kosztów ponoszonych przez Twoją firmę i sprawdź, jaką ich część stanowią koszty telekomunikacyjne;
- Jeśli nic nie było ruszane przez więcej niż 6 miesięcy ( np. włączanie czy wyłączanie usług dodatkowych, wysokość abonamentów czy pakiet transmisji danych, który może być zbyt duży lub niedoszacowany), koniecznie sprawdź, czy wszystkie usługi są potrzebne i czy nie obciążają niepotrzebnie budżetu Twojej firmy;
- Jeśli wykorzystanie abonamentów, usług dodatkowych oraz pakietu transmisji danych zostało już sprawdzone, zatem zdecyduj, czy chcesz podjąć jakies działania – weź pod uwagę fakt, że dalsze kroki, tj. analizy oraz wprowadzanie zaawansowanych środków kontroli kosztów zabiorą Ci sporo czasu i mogą wiązać się z dodatkowymi obciążeniami finansowymi.
- poprzednia
- następna »