|
Coraz częściej w kontaktach z zagraniczymi firmami lub klientami jesteśmy zmuszeni do komunikacji w języku angielskim. Tworzenie korespondencji biznesowej nie jest zadaniem łatwym, tym bardziej, gdy robimy to w obcym języku. Na co powinniśmy zwrócić uwagę podczas tworzenia takich pism? Jeśli zależy Ci, żeby pisać poprawnie, zachęcamy do lektury niniejszego tekstu.
|
|
Jednym z bardzo ważnych elementów życia biura jest tworzenie pism, zarówno w celu kontaktowania się z osobami lub instytucjami spoza przedsiębiorstwa, jak i komunikacji wewnętrznej. Sposób, w jaki to robimy, świadczy o naszym profesjonalizmie, jest wizytówką firmy. Należy więc poznać zasady, jakie obowiązują w zakresie tworzenia korespondencji biurowej, np. jak rozmieścić poszczególne elementy pisma czy też, jakich błędów nie popełniać.
|
|
E-mail to wspaniały sposób komunikacji niewerbalnej – łatwo dostępny, szybki, dzięki niemu komunikujemy się nawet na duże odległości bez konieczności ruszania się z miejsca. Internet często zapewnia nam anonimowość, pozbawia bezpośredniego kontaktu z drugą osobą. W rezultacie często zbyt niefrasobliwie podchodzimy do pisania maila: nie dbamy o ortografię, interpunkcję, składnię, formy grzecznościowe, zbytnio się spoufalamy. O ile w kontaktach ze znajomymi możemy sobie na to pozwolić, relacje biznesowe nakładają na nas konieczność przestrzegania pewnych reguł. Jak więc powinien wyglądać profesjonalny e-mail służbowy?
|